Aldrig försent

Canva - verktyget för både dig och dina elever

AI verktygen förändrar och underlättar möjligheterna för oss presentationsamatörer som utan utbildning inom design kan fixa till hyfsade presentationer. Även om fantasin sätter krokben för mig så erbjuder Canva med sina AI-verktyg flera olika alternativ till att synliggöra och marknadsföra informationsbudskap. Canva har under många år varit ett verktyg för mig och genom AI har det blivit än fler funktioner och roliga lekmöjligheter. Sök på Skolbiblioteksresursen efter Canva hittar du flera tips på användningsområden!

Canvas AI gör det lätt att översätta sin PowerPoint till annat språk. Lämpligt när du har elever med annat modersmål i gruppen.

Canva har också -  olika skrivfunktioner som t ex textsammanfattningar, och textförslag.

Verktyget har oändligt många möjligheter! Ge dig tid och prova på.

Till dig som är lärare eller skolbibliotekarie finns en speciell sida med tips på hur du kan använda Canva.

Fler handledningar hittar du här

Ett annat digert smörgåsbord bjuder Hadas Avidor Goldin på.

.....  Canva är gratis (även det som är Pro) för dig som är lärare eller skolbibliotekarie - Anmäl dig, och du och dina elever får tillgång till alla lekverktyg som finns till hjälp när du ska jobba med informations- och presentationsmaterial.

Bild Adobe Firefly