Tips för att bygga bra promptar

Grattis Nydalaskolan i Malmö!

Stort grattis Nydalaskolan till utmärkelsen Årets skolbibliotek!

Gläds när jag läser om Felix Sjögrens kreativa idéer att föra in leken och fantasin i skolbibliotekets magiska värld! Att tänka utanför boxen och se möjligheterna. Möjligheter som öppnats tack genom skolledningens försorg. Som Felix uttrycker i DN-artikeln: "Jag har förmånen att jobba på en skola där jag har fria händer, sitter med i ledningsgruppen...."

Just så som det ska vara. "Även en liten drake flyger högt om snöret är långt"

Redan 2022 fick Felix uppmärksamhet för sitt enastående arbete och engagemang. Då var det ett hedersomnämnande vid prisutdelningen 2022 av Årets bibliotek.  Se tidigare inlägg oktober 2022 och lyssna också på Felix!

Passa på att gratulera Felix och rektor Linda Masalkovski på bokmässan 27 september

.... och sprid glansen med utmärkelsen..... kanske vill din skola också få lysa....

och du som sitter och suckar när du tänker på din rektor.... Läs inlägget Inte utan min rektor (publicerat 2019)... och läs också inlägget Öka utrymmet för dina förutsättningar (augusti 2023)

Ref