Tips för att bygga bra promptar

Skolbibliotekets dag

27 oktober är det Internationella skolbiblioteksdagen.

Nationella skolbiblioteksgruppen gör med anledning av detta en drive med att bjuda oss på en fin affisch som vi kan sätta upp lite här och där. De bjuder också på en liten film och några tips på hur vi kan uppmärksamma den här dagen. Även om det är en söndag så är ju vitsen att man promotar för saken långt innan själva dagen kommer :-)

I materialet får vi också serverat ett bra brevunderlag som funkar alldeles utmärkt att skicka ut till våra lokalpolitiker!

Skolbibliotekets dag vill uppmärksamma skolbibliotekens roll för elevers språkutveckling och digitala kompetens. Målgruppen är i första hand bibliotekarieutbildningarna, i andra hand lärarutbildningar och rektorsutbildningarna.
.... men visst kör vi den här viktiga marknadsföringen överallt där vi kan!

En eloge till Nationella skolbiblioteksgruppen som ger oss detta material!!! Tack!