Tips för att bygga bra promptar

Skolbiblioteksplanerna - hur är det med dem?

Nu finns ett webbinarium om Rapporten Skolbiblioteken i planerna : en analys av kommunala biblioteksplaner 2024.

I webbinariet berättar KB om de viktigaste slutsatserna från rapporten och kopplar dem till den kommande ändringen av skollagen som gäller skolbiblioteken. Man uppmärksammar också att det är 20 år sedan kravet på biblioteksplaner för kommuner och regioner infördes i bibliotekslagen.

Se webbinariet om skolbiblioteken från KB!

Rapporten Skolbiblioteken i planerna visar på stora skillnader i hur skolbiblioteken belyses i kommunernas biblioteksplaner. Webbinariet går igenom resultaten från rapporten och tar upp viktiga frågor som till exempel bemanningen av skolbiblioteken.

_______

Kungliga biblioteket (KB). (2024). Se webbinariet om skolbiblioteken! Www.kb.se. https://www.kb.se/samverkan-och-utveckling/nytt-fran-kb/nyheter-samverkan-och-utveckling/2024-10-11-se-webbinariet-om-skolbiblioteken.html

Bild AI-genererad från Image Creator